Rein Postma

Over Rein Postma

Rein Postma was voorzitter van de ondernemingsraad van Philips in Drachten. Deze ervaring uit het bedrijfsleven neemt hij mee voor een toekomstbestendig Opsterland met leefbare dorpen. Duurzame woningbouw ook in de kleine dorpen is daarbij belangrijk. Dan kunnen scholen, kerkgemeenschappen, sportverenigingen en ander verenigingen floreren. Belangrijk is ook om te bevorderen dat er Europees geld naar de gemeente komt. Rein:

Ik heb mij verkiesbaar gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen omdat in principe alles met alles heeft te maken.

Voor een toekomstbestendig Opsterland is het belangrijk dat we in Opsterland leefbare dorpen houden.

Dit moet gebeuren door het realiseren van  door de gemeente geïnitieerde duurzame woningbouw voor zowel sociale huurwoningen als doorstroomwoningen ook in de kleinere dorpen en er her/verbouw plaatsvindt van oude woningen naar duurzame woningen waarbij de subsidies voor duurzaamheid die nu verdwijnen in de zakken van grote bedrijven, terecht komen bij de burgers van Opsterland.

Hierdoor ontstaat groei/behoud van scholen, kerkgemeenschappen, sportverenigingen en ander verenigingsleven.

Dit alles sluit naadloos aan op de komst van de Lelylijn die werkgelegenheid en Europese subsidiegelden met zich mee zal brengen.