Door op 30 oktober 2013

Geslaagde actie: Kermis terug op Marktplein!

Eind goed, al goed! Dat geldt in ieder geval voor de actie die enkele enthousiaste kermisliefhebbers enige jaren terug hebben ondernomen om de kermis weer terug te krijgen op het Marktplein. De initiatiefnemers klopten bij verschillende partijen (winkeliersvereniging, Plaatselijk Belang) aan om steunbetuiging. Het verhaal werd opgepikt door de Opsterlandse politiek. Ruim vier jaar geleden stelde Joukje van Roeden – Hoekstra van de PvdA-fractie vragen over de kermis om deze weer terug te laten keren naar de oude plek.. En hoewel het nog enige tijd heeft geduurd voordat de kermis weer terug was op de oude stek, nu is het dan zover. De kermis trok direct al veel bezoekers en dat was één van de redenen om de kermis weer terug te krijgen op het Marktplein. Reden voor een delegatie van de PvdA-fractie de kermis te bezoeken. Daarbij troffen ze naast initiator van de actie Jurjen Haagsma,  ook kermisexploitanten Rinus en zijn zoon Vincent Scherphof. Een mooi voorbeeld van een geslaagde actie van burgerinitiatief.