Door op 8 juli 2013

Fractievoorzitter Joukje van Roeden wandelt voor opvangproject in Mali!

Joukje van Roeden, raadslid voor de PvdA in Opsterland, doet mee aan de Nijmeegse vierdaagse van 16 tot en met 19 juli a.s. Aan haar prestatie verbindt zij het goede doel: Opvangproject Ambasiekana,Bandiagara in Mali. Inmiddels heeft Joukje al 700 kilometer ‘in de benen’ samen met de Veiligheidsregio Flevoland. Zij levert daarmee niet alleen een sportieve prestatie, maar verbindt hier ook een goed doel aan. Joukje: ‘Ik lever niet persoonlijk alleen een sportieve prestatie, maar biedt tevens kinderen in Mali, een van de armste landen ter wereld, kansen. Ik vind dat een geweldige uitdaging!’
Het project zet zich in voor opvang van schoolgaande kinderen en jonge alleenstaande moeders, zodat zij onderwijs kunnen volgen of leren een bestaan op te bouwen. Onderwijs is belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen en biedt hen kansen. Het gaat om een kleinschalig project dat met en door lokale mensen is opgericht. Joukje: ‘Dat spreekt me aan, want daardoor weet ik dat het geld goed terechtkomt’.

Wilt u Joukje van Roeden steunen bij haar sportieve prestatie voor het goede doel, kijk dan op www.devierdaagsesponsorloop.nl . Het goede doel: Opvangproject Ambasiekana,Bandiagara Mali.