16 oktober 2014

Voettocht naar het hart van het Land. Hoe sociaal en democratisch zijn we nog?

Het bestuur van de afdeling Opsterland nodigt u uit voor een inspirerende avond met Jan Schuurman Hess. Klik op lees meer voor meer informatie.

Wanneer                    :   30 oktober

Aanvang 20.00 uur

Inloop met koffie/thee om 19.30 uur

Waar                          : ’t Byntwurk

De Kolk 1,

9249 MC Frieschepalen

Burgers zijn teleurgesteld in de politiek. ‘Gewone’ mensen voelen zich door bestuurders in de steek gelaten of zelfs verraden. Het zijn veelgehoorde uitspraken. Maar wat is er nou precies aan de hand in ons land? Om daar achter te komen trok Jan Schuurman Hess de wandelschoenen aan en trok twee jaar lang te voet door Nederland.

Van de Hedwigepolder tot aan de Wadden, van de Eems tot aan het drielandenpunt. Onderweg sprak hij talloze scholieren, politici, fabrieksarbeiders, zorgverleners, vissers en leraren. Hij noteerde de ergernissen en de dromen van jong en oud, rijk en arm, in de steden en op het platteland.

Wat gaan we doen om de kloof tussen hoog- en lageropgeleiden niet nóg groter te laten worden? Hoe voorkomen we dat de helft van Nederland straks buitenboord valt, doordat ze geen werk en inkomen hebben? Kortom, hoe sociaal zijn we nog? En wat staat ons te doen?

19.30 u            inloop

20.00 u           welkom