23 maart 2015

Reactie campagneteam PvdA Opsterland op uitslag verkiezingen

De uitslag van de verkiezingen is teleurstellend. Wat we dachten is waarheid geworden. Op provinciaal niveau is de PvdA afgerekend op het landelijk gevoerde beleid met coalitiegenoot VVD. Dit is bijzonder jammer voor Fryslan, want als de kiezer de PvdA had beoordeeld op dat wat we de afgelopen 4 jaar voor Fryslan hebben betekend, dan hadden we als grootste partij uit de bus moeten komen. Maar helaas, in de Staten zijn we van 11 naar 7 zetels gegaan, een flinke aderlating. Alleen wanneer we mee gaan in de nieuw te vormen coalitie kunnen we doorgaan met ons goede werk. Wij wensen de PvdA Statenleden die voor de komende 4 jaar gekozen zijn dan ook alle wijsheid en succes toe.

In Nederland zijn er 8 gemeenten waar de PvdA als grootste partij naar voren komt, Opsterland is één van deze gemeenten. Ondanks het provinciale resultaat, kunnen we hier trots op zijn. Langs deze weg bedanken wij de leden, een ieder die een raamposter of spandoek had hangen en natuurlijk ook al die vrijwilligers die fantastisch hebben geholpen bij het flyeren in de gehele gemeente.

Het is nu tijd om intern binnen de partij te kijken hoe we het tij kunnen keren, waarbij wij de inspanningen die verricht moeten worden binnen de te vormen ‘Rode Werkplaats’ niet moeten onderschatten. Inspanningen die betrekking hebben op een nieuwe manier van politiek bedrijven en organiseren. De toekomst van de PvdA is niet langer alleen maar een zaak van de gekozen leden maar van alle leden. Wanneer we weer als “één partij en een sterke partij” naar voren willen komen is de betrokkenheid van een ieder uitermate belangrijk.

Namens het bestuur,

Het campagneteam.