Door Roel Vogelzang op 20 maart 2014

Lichte euforie na schok

Het zag er gisteravond nog donker uit voor de PvdA. We stonden op een verlies van twee zetels. Vandaag kregen we het bericht dat door de restzetelverdeling en onze lijstverbinding met Opsterlanders de PvdA toch vier zetels in de wacht heeft gesleept. Wij blijven daarmee de tweede partij in de gemeenteraad. Graag wil ik iedereen die zijn of haar stem heeft toevertrouwd aan de PvdA danken voor de steun. Het waren deze keer moeilijke verkiezingen voor ons. Dat heeft alles te maken met het feit dat mensen (soms terecht) vinden dat de PvdA landelijk compromissen sluit die strijdig zijn met sociaal-democratische idealen. Het voelt “oneerlijk” dat dit zo’n grote rol speelt bij lokale verkiezingen. Ik heb vandaag iedereen die ons de afgelopen maanden heeft geholpen bij het canvassen bedankt. We gaan met een enthousiaste ploeg mensen in de gemeenteraad aan de slag. Ik zal ervoor zorgen dat de leden via de website de komende jaren op de hoogte blijven van ons werk in de gemeenteraad.

met vriendelijke groet,
Roel Vogelzang,
Lijsttrekker PvdA

Roel Vogelzang