13 februari 2016

Fractie neemt afscheid van Joke Brouwer

Op vrijdag 5 februari heeft de gemeenteraadsfractie afscheid genomen van Joke Brouwer. Joke kan het raadswerk niet langer combineren met haar full-time baan bij Noorderbreedte. Heel erg jammer voor de fractie. Joke heeft de afgelopen periode haar stempel gedrukt op de drie decentralisaties in het sociaal domein. Jan Harmsma heeft haar opgevolgd binnen de fractie. Pyt  Achenbach uit Jonkerslân is nu de eerste fractieopvolger en gaat vanaf nu meedraaien in de fractie. Gelukkig heeft Joke toegezegd dat zij de fractie met raad en daad zal bijstaan bij vraagstukken rondom  de zorg.

Tijdens een gezellig afscheid kreeg Joke van de fractie een theaterbon. Joke had voor alle fractieleden het boek “de belofte” van Pieter Hilhorst als cadeau meegenomen. Het boek gaat over macht, idealisme en politiek. De stelling die Hilhorst in het boek beschrijft is dat politiek niet de kunst is van het mogelijke, maar de kunst waar te maken wat onmogelijk lijkt. Daarnaast verraste Joke de fractie om aan het einde van haar afscheidsspeech het Friese lied  “Polityk” van de “Reade Raffels” voor te dragen. Het is een vette knipoog naar politiek anno 2016.

Polityk